فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قوچان گفت: سال گذشته در راستای محرومیت‌زدایی ۹۵ میلیارد ریال در این شهرستان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۵۹۳۳۵۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از قوچان، سرهنگ پاسدار مرتضی نظری در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران در دفتر فرماندهی این ناحیه برگزار شد اظهار کرد: سپاه فرزند این انقلاب است و هر چه که ما انجام می‌دهیم برای این انقلاب و نظام است.

 وی با اشاره به اینکه مجموعه سپاه و بسیج در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی، امنیتی و... مأموریت دارند، افزود: بازتاب رسانه‌ای اقدامات دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه خدمات جهادی سپاه و بسیج باعث امید آفرینی در بین مردم می‌شود که این امر مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است.

 نظری در ادامه اعلام کرد: این ناحیه سال گذشته در حوزه محرومیت‌زدایی و سازندگی ۳۶۰۰ بسته معیشتی برای جامعه هدف با مبلغ حدود ۳۶ میلیارد ریال، ۲۷۰۰ بسته یلدایی به مبلغ ۹ میلیارد و پانصد میلیون ریال، لوازم‌التحریر و پوشاک به ارزش ۲ میلیارد ریال توزیع کرده است.

 وی ادامه داد: همچنین در راستای کمک به ازدواج آسان ۹۷ سری جهیزیه به ارزش حدودی ۲۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال توزیع شده که همهٔ این پشتیبانی‌ها با مشارکت خیرین و مردم نیکوکار انجام شده است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قوچان عنوان کرد: در حوزه اشتغال نیز ۲۴ میلیارد ریال وام پرداخت شده و دو نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برپا شد که یک مورد آن برای اولین‌بار در مرز باجگیران قوچان مستقر شد. در حوزه سازندگی این ناحیه اقدام به غرس ۱۳۸ هزار نهال با همکاری اداره محیط‌زیست و منابع طبیعی و پایگاه‌های بسیج و... کرده است.

 وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل فرهنگی هم ۱۷ مورد یادواره شهدا با جامعه هدف ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفری با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برگزار شده است. پخش مستند از برگزاری یادواره شهدا در شبکه استانی خراسان رضوی، نشست‌های بصیرتی و تبیینی در سطح حوزه‌ها و پایگاه مقاومت بسیج محلات و ادارات و کانون‌ها، توزیع کتاب خاتون وقوماندان در سطح پایگاه‌های بسیج، برگزاری برنامه‌های مناسبتی در سطح شهرستان با همکاری ادارات و نهادهای متولی، اعزام ۱۳۰ نفر در سالگرد امام خمینی (ره) به مرقد امام راحل و اعزام ۲۵۸ نفر به راهیان نور و مناطق عملیاتی جنوب کشور از دیگر اقدامات این ناحیه در سال گذشته است.

 نظری مطرح کرد: سرکشی و دیدار از خانواده معظم شهدا، برگزاری اعتکاف‌های دانش‌آموزی که در سطح استان جز شهرستان‌های موفق بودیم، کمک به برگزاری انتخابات از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات همکاران و بسیجیان و نیروهای وظیفه ناحیه مقاومت بسیج قوچان بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار